måndag 15 november 2010

Måndagsmys med RW

Return-of-the-halsont och för lite sömn som underlättade the-return-of-the-return-of-the-halsont resulterade i ingen träning alls idag. Det blev jobb jobb jobb, lite samhällsengagemang och så till sist, måndagsmys med senaste numret av Runner’s World! Framsidan utlovade bland annat ’Världens bästa 10km-program – spring milen snabbare än någonsin!’, ’Spring lätt, superlätta skor’ och ’Smartmat, prestera maximalt’. Låter ju perfekt, bara att sätta igång att springa snabbare, smartare och lättare! Duh, att jag inte hade tänkt på det tidigare…


Perfekt måndagsmys - tända ljus och Runner's World   :-)


Moa Herngren som är ny RW-bloggare och artikelförfattare hade skrivit bra som vanligt, nu på temat ’par i löpning’. Hmmm, nu ska jag dyka ner i artiklar, träningtips och krönikor och låta mig inspireras och visualisera vilket klipp i steget jag kommer att ha i vår! 

I morgon blir det ingen morgonlöpning utan jag låter kroppen motarbeta virusarna några timmar till för att sedan gå all in på kvällsklättring istället!


Jo, du undrar säkert vad som hände med klätterskorna. Dom var inte hemma heller, men när jag ringer till Stallet där jag klättrade i onsdags är det visst där jag har glömt dom. Verkar tyvärr inte som de har blivit fräschare sedan dess. Tjejen i receptionen säger i ett nästan bedjande tonfall "Jo de står här, men eh, hur snabbt kan du komma o hämta dom?!?! Jag menar, så att de inte råkar bli bortslängda." Självklart glömde jag sedan ändå att hämta mina bortglömda skor, men det är en dag i morgon också, fylld med nya saker som kan glömmas bort!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar