onsdag 3 november 2010

Inne eller ute?


Generellt sett gillar jag att vara ut och träna, även i, låt oss kalla det, varierande väder. Igår kändes det ändå ganska schysst att få gå in och yoga medan regnet smattrade mot rutorna. Kvällen bjöd som utlovat på nypremiär på yogan, och det var sannerligen inte en dag för tidigt. Det avslöjades direkt var jag hade slarvat med stretchen efter morgonturen… japp, det var baken. Igen.

Trots att jag mest sysslade med att komma ihåg hur och var jag ska andas,  hur jag nu ska stå i krigare ett och två, ner med axlarna, vinkla höften, sträck hit, sträck dit, att jag hade valt fel tröja som liksom skapade ett tält över huvudet när jag försöker stå i hunden, så känner jag mest att detta är bra för mig! Det är liksom flexibilitetsträning för både kropp och själ. Ja, jag är rätt säker på att gick det att jämföra skulle jag absolut märka att min själ kommer att ha blivit mycket flexiblare till jul.   "Anna - nu med flexiblare själ!"

Det känns ju dessutom rätt inne. Flexibel själ. Kanske kan bli årets julklapp?

Inne eller ute? Min vän och kollega coola evalena queen of black påpekade vänligt efter mitt första inlägg att personliga bloggar har varit ute ett tag nu, vilket fick mig att inse vad jag hade uteslutit ur beräkningen - laggtiden mellan att nåt blir ute och och att jag inser att det är ute. Det brukar ta ungefär ett år i snitt tror jag. Det är ju lite inbyggt i situationen att laggtiden blir svåruppskattad. Detta är ju så klart goda nyheter - jag nu kan fortsätta att blogga i lugn och ro utan den där känslan av att jag har hakat på en trend! Tjoho!

Ikväll blir det boulder i Solna - hoppas skinnet på fingrarna håller! 

Undrar du liksom superkompis-Niklas vad happy baby pose är så kan du titta på detta lilla klipp… Vet inte varför hon inte ser gladare ut när hon visar - det är ju jättekul, det ser man ju   :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar