tisdag 14 december 2010

Something for the ladies


Det är ju faktiskt bara två veckor kvar till jul och kanske inte helt konstigt om tröttheten börjar smyga sig på, även det känns ju lite nesligt ändå… Men. Jag försöker att tänka så här – det är verkligen helt fantastiskt hur pigg jag har varit under hösten, och förutom en snabbvisit av the halsont, så har jag ju dessutom varit helt frisk! Det kan man verkligen inte klaga på.

Jag skulle kunna förklara även detta med att jag har en magisk kraft, men jag tror att det är enklare än så. Jag har istället ett elexir. Det heter Blutsaft och inhandlas på hälsokostbutik! Tada! Det innehåller en massa järn och lite annat smått och gott. Det smakar inte gott, men det gör gott. I kroppen. Som gör att kroppen kan göra gott för själen. Bra va? Fördelen som jag upplever med mitt elexir, jämfört med till exempel järntabletter, är att det stoppar inte systemet så att säga. I alla fall inte för mig. För det är inte gott för varken kropp, själ eller nån annan heller… 

Passa dig, vintertrötthet, här kommer dunderdrycken som  krossar dig!

Ganska direkt efter att jag började dricka 20ml elexir på morgonen märkte jag att jag blev piggare, så jag misstänker starkt att det har med det att göra. Det skulle kunna vara placebo, men jag tror inte det. Om det är placebo, fine, det kan jag bjuda på. Så länge jag är frisk, pigg och glad, kan hela världen vara placebo!

Tror att mitt elexir kan vara nåt av överväga om man är en trött lady, som hellre vill vara en power-piggelina :)

Här får ni några andra som också vill göra nåt för the ladies - Flight of the Conchords!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar