fredag 17 december 2010

Sport, sport, sport!

Kanske inte riktig sport, men Ritter Sport!

När man är på nästan-dygnet-runt-jobb, i Frankrike dessutom, blir det en del dålig mat. Dålig mat, och mycket mat, för att hålla mig vaken. Och mycket stillasittande. Och nu känner jag dessutom att viruset jag bär omkring på kommer närmare och närmare en seger…

Man tar vad man har. Vatten och c-vitamin - det jag har
tillgång till för att få infektionen på flykten!
Även om jag inte hinner, eller ens kan träna, vill jag ju i alla fall känna mig lite sportig, så jag passade på att flygplatsshoppa två Ritter Sport – Quadratisch, Praktisch, Gut! Kommer att vara precis den sportiga energiinjektion jag behöver framåt småtimmarna  ;-)
Bra komplement till baguette och croissant...
De här dagarna tillför inte så mycket till den fysiska träningen, men det gäller att se det från den ljusa sidan, och komma ihåg att de här dagarna har ett träningssyfte i alla fall (ja, man kan ju hitta på om inte annat). För balansen, för det mentala, för pannbenet och tankarna. Och lite för kroppen också, tror jag nog.
Som till exempel:
  • Att det är bra för kroppen att vila lite längre ibland, speciellt om man har en infektion i kroppen
  • Att det faktiskt kan vara bra för huvudet att låta kroppen vila utan att bli stressad över utebliven träning
  • Att äta riktigt dåligt och känna hur det påverkar kroppen negativt är ju ett kvitto så gott som något på att den tid, energi och pengar som jag lägger ner på att äta bra i vanliga fall faktiskt är värt det!
För att citera MarathonMia (och säkert många andra) - 


Det är inte den som tränar hårdast och mest som blir bäst, utan den som faktiskt tränar smartast och balanserat!

Och nu är det definitivt smartast att först återhämta sig, låta kroppen vila och bli helt frisk. Och sen är det fritt fram att komma tillbaka till både långa, korta, hårda, lätta och framför allt roliga pass!

Yllesockor i Birkenstock. Det borde kunna skrämma
bort vem/vad som helst, även en påstridig infektion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar