onsdag 8 december 2010

Stark och modig

Igår blev en perfekt dag för att stanna upp, reflektera och ladda om batterierna. Klätter-Henrik var (är) sjuk, så det blev en no go på tisdagsklättringen. Jag funderade på att gå och yoga istället, eller ge mig ut och springa, men jag kände helt enkelt inte för det. Eftersom det händer mig ganska sällan tog jag det som ett tecken att faktiskt göra nåt annat den här kvällen. Så klätter byttes mot sånt som kan vara fiffigt att göra direkt efter man kommer hem från en resa – ni vet, packa upp och tvätta och annat skoj…

Idag var jag i alla fall på G igen, och efter jobbet drog jag, Magnus och fabulous Finnish Veera till Solna för lite boulder. Jag hade redan igår tänkt på min klättermålbild – jag ska bli stark och modig. Jag vill känna att jag har kontroll över rörelserna, att jag rör mig smidigt och att mitt fokus är på bara det jag gör och inget annat. Att jag inte tänker tanken hur högt jag är över marken, om jag börjar bli trött eller om jag kommer att orka. Och kanske framför allt, om pirret i magen ändå kommer, så kan jag koppla bort det och fortsätta.

Nu är jag ju inte riktigt där ännu, men för varje gång jag klättrar bygger jag mig liiite starkare och liiiite modigare. Och idag klarade jag flera problem som jag inte klarade av förra gången. Och jag blev bara stressad över att jag var högt-uppe-och-kanske-skulle-falla en gång. Japp, så lite starkare och lite modigare har jag nog blivit - Go me! 

Nu sova, men först lite nervarvning med det här:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar