måndag 27 december 2010

Bamse, men utan dunderhonung

Jaha, jag klarade att hålla mig frisk genom Grenoble tur och retur trots väder, kyla, torr luft, dålig mat och lite sömn, klarade av 18 timmar på ett packat SJ-tåg utan att trilla dit, men nu, efter fyra dagar av lugn och jul, nu händer det.???

Jag vet ju varför så klart. Jag hade inte tjock långärmad tröja på mig när jag sov igår natt. Jag vet ju att virusarna har gömt sig där hela tiden, men nu gav mina bara nerkylda armar de rackarna chansen att göra en framryckning medan jag sov. Och vips, så var jag förkyld. Sjutton också.

Nu ska jag boosta kroppen med nyttaminer, bra energi och sömn, så ska jag minsann vara virusfri i morgon. Först på listan av saker att stoppa i mig - elexiret, min egen dunderhonung. Det har stått hemma i kylen istället för att ge mig dunderkrafter, nu ska det slukas varje dag igen! Näst i tur – superjuice med kiwi, mango och jordgubbar, bara att tillsätta vatten, mixa och dricka. Till middag blev det lax- och grönsaksgryta – fullt av bra grejer för kroppen att fightas med.

Som sagt, när man inte tränar är det lika bra att satsa allt på att äta  :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar