lördag 25 december 2010

Juldagstur – aka återuppståndelsen

Vi har lämnat Norrbotten och återvänt till sydligare breddgrader. Dock verkar det ha varit minst lika kallt här, om inte ännu kallare, bara lite mindre snö. Julmaten är äten, magen har expanderat, klapparna är öppnade och post-julaftonskoman har infunnit sig. Dags att tänka på balansen och jag ger mig ut på en juldagsjogg! Skidorna lämnas hemma, nu ska springskorna på igen! Det är en seg dag, en seg tur, men superskönt att komma ut och röra lite på kroppen och se till att skinkan, sillen och laxen skakas på plats i systemet…

Kommer inte riktigt ihåg när det blir mörkt och vet inte hur länge jag kommer att vara ute, så tar pannlampan för säkerhetsskull. Innan jag ger mig ut har jag tänkt att det ska bli en lugn tur, en ta-mig-tillbaka-till-noll-tur, där jag ska få lite tid att fundera över nästa års målsättningar och planer. På nåt vis hamnar jag lite väl mycket i min egen bubbla och efter ett tag inser jag att jag inte alls har sprungit dit jag hade tänkt mig, och får istället lägga tankarna på att fundera om sträckningen på turen. Eh, hoppsan…

Det blir en dryga 9 km i snömodden, och kommer hem precis lagom tills att det blir mörkt. Skönt att springa igen, även om post-julaftons-tillståndet verkar ha gjort mig lite förvirrad – det tog en himla tid att ta mig iväg, jag bytte kläder tre gånger och när jag väl kom iväg hade jag på tok för mycket kläder på mig i alla fall. Och så var det ju felspringningen som pricken över i:et… Jag hade fullt upp att komma ihåg var jag skulle springa och hålla balansen i modden så jag lyckades inte ta en enda bild som inte bara blev sudd. Nåväl - kanske nästa år   ;-)


Dessutom: Idag har jag anmält mig till Lidingöloppet 2011! Tjoho! Anmäl dig du med vet jag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar