fredag 10 december 2010

Girls night out


Det är fredag. Jag och fabulous Finnish Veera är kittade och klara – vi ska dra ut och ha kul! På vårt sätt så klart. Fredag mitt i månaden, och det är 50 fresh som väntar på oss på Klättercentret i Solna. Hehe, nu ska det bli bouldrat så det ryker!

Veera är ju inte bara Finnish and fabulous, hon är också superstark. Ibland tror jag att hon har sugproppar på sina händer – eller hur lyckas hon pincha minsta greppet, mitt i ett överhäng dessutom? Och det ser knappt ut som hon anstränger sig! Veera kommer satsa på att klättra så många svarta problem som möjligt.

Min egen satsning för kvällen ser ut som följer:
  1. I absolut första hand – inte gripas av panik och bli feg bara för att jag är omringad av supergrymma klättrare,
  2. Fokusera på min klättring, vara på bettet och vänligt men bestämt hävda min plats i klätterkaoset,
  3. På hedersam tredjeprioritet kommer att klara av så många blåa problem jag kan, och göra en bra ansats på minst fem röda problem.

Och icke att förglömma, det stående målet, att alltid ha så kul vi kan!
Men innan vi drar laddar vi upp med lite 80-talsdisco!



3 kommentarer:

  1. Hur gick det med målen?

    SvaraRadera
  2. Tackar som frågar, det gick ganska bra faktiskt :)
    Prio ett och två gick finfint. Det var mycket folk som väntat, men jag klättrade på efter eget huvud och fokus, så det kändes bra. Hittade lite folk att diskutera problemlösningar med också, och det är ju alltid roligt.

    Blev dock lite svårt att utvärdera trean. Eftersom det var första gången på 50 fresh så visste jag inte att de inte sätter upp graderingarna förän efter tävlingen. Min bedömning är att jag jobbade på ganska exakt fem röda problem, så får ändå säga att jag är nöjd med det också!

    Totalt sett blev det en bra boulderkväll - roliga problem att jobba på, bra stämning och åkte hem med ömmande händer :)

    SvaraRadera