torsdag 16 december 2010

Moget övervägande


Eller kanske mer ett ganska enkelt beslut, utan så mycket övervägande alls. Onsdag morgon skulle ju vara morgonen med stort M, och tempopass med tvist – nytt stegringspass skulle testas! Jag var sjukt sugen, men när det var tredje morgonen i rad med ökande riktigt ont i halsen och jag-håller-på-att-bli-sjuk-känsla, bestämde jag mig faktiskt utan tvekan att skippa passet. Inte ens det roligaste passet i världen var värt att bli långsjuk över jul och nyår för, så är det bara.

Istället har jag hamnat i lång återhämtning. Nu kommer det inte bli mycket rörelse förrän tidigast måndag, då julledigheten börjar officiellt. Vilodag, följt av sjukdag, följt av resdag, megajobb-tills-jag-stupar tillsammans med Evalena queen of black i Grenoble, resdag igen som går över i resnatt, och sedan kommer jag att behöva soooooova… Men sen ska jag satsa stort på julledigt med kombinationen skidåkning, sömn och mat. Och att bara vara så klart   :)

Men först – öva på att inte träna alls!

Från söndagens skidtur. Sånt ska det bli mer av!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar