onsdag 29 december 2010

Goda råd


Har varit kanonförkyld sedan i måndags, men nu känns det faktiskt som det är på väg åt rätt håll. Det som blev uppenbart redan i tisdags är hur lätt det är att ge goda råd. Till andra. Jag visste ju så klart exakt vad jag hade sagt till någon annan som var så pass förkyld som jag var – ta det lugnt, vila, låt kroppen friskna till och återhämta sig helt innan du börjar träna igen. Ingen idé, eller ens någon anledning, att känna sig stressad över att behöva vara stilla och inte kunna träna på en vecka. Vad spelar en vecka för roll i det stora hela?

Nä, precis. Men så var det ju skillnaden mellan att vara klok när någon annan är sjuk, eller att vara det när jag själv är krasslig. Meeeen, efter ett tag började jag i alla fall lyssna på mina egna goda råd, och nu är jag ju på bättringsvägen. Jag har accepterat att det inte kommer att bli nåt mer pass det här året, och det känns ändå ok. Känns ok att komma tillbaka med nya friska tag 2011!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar