onsdag 31 augusti 2011

Första gympasset – check!

När en ny vana ska etableras är det alltid svårast i början. Så det är lika bra att försöka passera början så snabbt som möjligt… Det kändes lite motigt att ta mig iväg i morse, men nu känns det finfint att kunna säga att jag genomfört första gympasset på ganska så länge! Snart kommer jag säkert tycka att det är roligt också  :)

Planen var att köra 20 minuter på cross-trainern och sedan köra lite styrka för mage-rumpa-rygg. Maskinen verkade ignorera att jag ställde in 20 minuter och det blev 30 istället. Efter ett tag kändes det inte kul längre. Då stod det Time Remaining 26mins på displayen… När det kändes som jag hållit ut ett bra tag till var jag nere på 24 minuter. Japp, tiden går fort när man har roligt, eller hur det var. Det positiva är att de här nya maskinerna tydligen visar morgon-TV på displayen, och det går bra att koppla in sin iPod (jag vet! helt otroligt vad allt är modernt nu för tiden), så ska se till att ta med mig musik och lurar nästa gång. Kanske får ladda ner lite radioprogram, för jag vill ju inte spela sönder mina magiska pepp-låtar på en cross-trainer…

Dunderbara Evalena queen of black är ju både en gymfantast och hobby-expert på sneda bäcken och rehabträning, så bad om lite tips. Ett av tipsen var att kika in på www.styrkeprogrammet.se där det finns hur många övningar som helst beskrivna, och det finns ett litet videoklipp som visar hur man ska göra. Jag satsar på soft start och körde de flesta övningarna med pilatesboll, bosuboll (tror jag det heter, det som ser ut som toppen av en boll) eller bara på mattan. Blev lite många övningar, så ska rationalisera bort några till nästa pass på fredag!



1 kommentar:

  1. Bra där! Hoppas du får den effekt du är ute efter! Men jag förstår att minutrarna inte går så snabbt....

    SvaraRadera