torsdag 1 september 2011

Man vet att hösten är här när jag...


  • önskar att jag hade mössa på mig när jag går hem på kvällen
  • lägger löparvantarna i hallen istället för garderoben
  • hänger fram reflexvästen
  • har bäddat i tjocktäcket i sängen
  • har plockat undan alla sommarkläder

Och att det dessutom känns ok! Hösten måste vara den mest underskattade årstiden. Frisk och fräsch luft, krispiga mornar och gula och röda löv som täcker marken. Visst, det kan vara kallt, mörk och blött ibland, men vad gör väl det. Någon gång ska det ju passa att kura ihop sig under en filt i soffan, läsa en bok och dricka varm choklad!

Jag välkomnar hösten och hoppas på att kunna få många fina springturer innan det (förhoppningsvis) blir vitt! Nästan så att jag längtar efter lite frost också...




2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om den friska, härliga luften. Men så länge jag slipper har strumpor när jag går till jobbet på morgnarna så är det definitivt sommar! :-)

    SvaraRadera
  2. Jo visst är det så, och att vara utan strumpor är *nästan* det bästa med sommaren :)

    SvaraRadera