söndag 14 augusti 2011

Dags att vända blad


Det är söndag. Sista söndagen i semestern. Vad hände? Sommaren började ju precis, och ledigheten skulle ju vara i fyra långa veckor – hur kan det redan vara dags att börja jobba igen???

Från den ljusa sidan så välkomnar jag alla tillfällen som kan ses som nystart eller omstart, och på sätt och vis kan det ju vara skönt att komma in i de vanliga rutinerna igen – gå upp i tid på morgonen, äta gröt till frukost och faktiskt följa träningsschemat.

Även om sommaren verkligen har varit matens tid på alla sätt och vis, med massor av god mat i gott sällskap, så kände jag att det var på sin plats att bättra på inspirationen inför hösten när jag bara äter och lagar själv, och producerar matlådor på löpande band. Innan vi for till Norrbotten fick jag en ny kokbok i present av Patrik, Renée Voltaires Salig blandning. Efter att ha läst igenom alla recept si så där fem gånger tyckte jag att det var dags att testa nåt på riktigt, så ikväll blev det en smoothie Lingonlove. Utlåtandet? Jepp, I’m in luuuv with Lingonlove! Frysta lingon, blötlagda gojibär, fryst banan, dadlar, kokosolja och vatten. Skulle ha varit myntablad i också, men jag kände inte för att betala massa pengar för en sorglig kvist på Hemköp, så det blev utan. Det gjorde absolut ingenting, det var så himla gott ändå!

Så enkelt, så gott. En liten power boost inför morgondagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar