tisdag 23 augusti 2011

Att göra det rätta


Ingen löpning vare sig idag eller igår. Det har blivit morgonpromenader i stället. I går gjorde det ingen större skillnad, för jag har alltid ett återhämtningspass inplanerat dagen efter långpass. Långsam löpning eller promenad samma sträcka, ja det är ju snudd på samma sak. I dag däremot var det tempopass på schemat, så i morse förde jag en inre diskussion med mig själv om jag skulle följa schemat eller inte, och om jag tog en promenad istället, var det för att det var det förnuftiga att göra eller var det för att jag var en latmask? Och en latmask vill jag ju inte vara… Lat eller ej, efter moget övervägande blev det morgonpromenad, och jag tror att det var det enda rätta. Kroppen mår mycket bättre efter gårdagens morgonpromenad, efter-jobbet-massage av säte och ben, som följdes av efter-massage-yoga, men det är fortfarande nåt knas, för vänsterbenet domnar bort lite då och då. Ska försöka boka en tid hos naprapaten. Tror ändå att det är dags för en ”tusenmilaservice” (vad är motsvarande för löpare? hundramilaservice?) för springkroppen, så tar en total översyn när jag ändå håller på!

Dagens tips: Kvinnan vars kokbok jag har nämnt tidigare tar nog i lite väl i prissättningen av sina produkter – nu har jag blivit tipsad om Råvarubutiken som hade betydligt billigare Camu camu.

2 kommentarer:

  1. Jamen, vad är det för nåt då?

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte, men visst blir man sugen att testa? ;-)
    Nä, men det ska vara nåt slags superbär, massa antioxidanter och såna där bra saker. Och lite sött, så att det passar att ha i en smoothie!

    Har hittat en massa om växten/bären, men svårt att veta tillförlitligheten på informationen, så jag tänker att det lättaste är att testa och se hur mycket mer fantastiskt jag kommer att må!
    http://www.wholeworldbotanicals.com/herbal_camucamu

    SvaraRadera