fredag 26 augusti 2011

Complete body make over

If it ain’t broke, don’t fix it, eller i det här fallet if it is broke, try to fix it

Det tar en väldans tid att genomföra hundramilaservicen på kroppen, men på måndag kväll ska det var klart! Hittills har jag hunnit med uppmjukningspromenader, massage, yoga, totalrenoveringar av fötter, träff med en ergonom från företagshälsovården och idag ett besök hos naprapaten. Det var låsningar i höftbenet eller bäckenbenet eller vad det nu kan heta, jag kommer inte ihåg. Behandlingen slutade med att hon strök på lite liniment på nedre delen av ryggen. Det var onekligen dagens BAD, för under cykelturen tillbaka till jobbet fick jag brännande smärta på huden där linimentet var. Efter ett par timmar kändes det bättre och allt var frid och fröjd igen, men så kom det tillbaka när jag skulle cykla iväg till tåget. Uppenbarligen framkallades det hela av kraftiga svettningar… Nu ska jag inte svettas mer innan jag är framme i Göteborg och kan försöka att få bort resterna av linimentet och sedan aldrig göra samma misstag igen. Hur som helst, jätteskönt att bli av med låsningarna, och nu gäller det bara att ta det varsamt så att allt stannar på plats! Jag fick tips om att det skulle hjälpa att stärka upp mage och rygg, och i ärlighetens namn har det ju blivit ganska dåligt med sån träning över sommaren, så kanske inte så konstigt att saker hamnade lite snett…

Kanske blir en kort och försiktig springtur i helgen, jag har i alla fall springgrejerna med mig. Brukar ju annars passa på att köra backpass i Göteborg eftersom det faktiskt finns en massa backar, men känns inte riktigt som läge för det ännu. På måndag har jag en massagetid igen, och efter det ska allt vara bra, för då har jag gjort hela cykeln av complete body make over!

Fredagsfestligt på tåg - latte, sushi och internet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar