fredag 14 januari 2011

Skinkor av stål…

…eller är dom av is…?

Jag var och är så himla glad att det är kallare igen och att det har snöat en del de senaste dagarna. Det där med plusgrader i januari är inte min grej. Minus 10 grader när jag skulle ut i morse, och det var dags att plocka på sig lite mer kläder än tidigare i veckan. Superunderställslångkalsoner (eller vad det heter, långt ord blev det i alla fall…) under tightsen och två ylleunderställströjor under vindjackan och reflexvästen. Yllebuff på huvudet. De allra flesta kroppsdelar hade det lagom varmt.

Men inte rumpan! Nej, hur jag än gör, är rumpan för det mesta missnöjd. Jag menar, det finns väl en anledning att det heter frysa häcken av sig, för baken, den gnäller alltid först när kylan slår till. Enda gången skinkorna är nöjda på vintern är ju när resten av kroppen är för varm.

Så idag har jag bestämt mig för att det är dags att sätta min rumpa i främsta rummet – den ska få en present! I slutet av november vann jag ju ett presentkort på 500kr på Addnature när vi var på Boulder Open, och nu är tiden mogen att sätta sprätt på pengarna. Både Smartwool och Aclima har korta varianter av yllelångkalsoner (kortkalsoner?), men nu har jag fastnat för den här varianten från Aclima med lite längre ben, och lite tjockare material. Smartwoolbyxorna är i deras tunnaste yllematerial, microweight, och jag tror helt enkelt att min rumpa kräver lite rejälare grejer!



Nu är dom i alla fall beställda, så förhoppningsvis blir det utvärdering nästa vecka, om jag får som jag vill och kylan håller i sig! Trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar