måndag 10 januari 2011

Håll i hatten!

Jojomensan! Idag gick startskottet. När klockan ringde 05.25  kände jag mig verkligen laddad att starta terminen! (Hade nästan lite upprop-i-skolan-vibbar  :-)   Mina vader har inte riktigt varit sig själva sedan förra veckan, och jag tänker att de behöver lite speciell infasning i löpträningen igen, så den här veckan kommer att bara fokusera på distansträning. Lite lagom inskolning av springvader så här i terminsstarten.

Termometern hade visat 2.5 grader, men det verkade inte haft nån direkt effekt på underlaget. Morgonen bjöd på knappa 13 km på isskorpa. Det var jag, dubbarna och reflexvästen som drog fram i mörkret. Dagar som denna är jag så sjuuukt nöjd med dubbarna. Tantigt eller ej, jag behöver ju inte ens titta var jag sätter fötterna, bara att springa! Låg i ett jämt tempo och bara väntade på att flytet skulle infinna sig, och det gjorde det till slut – efter tre fjärdedelar av rundan. Meeen, bättre sent än aldrig!

Sista biten hem! Dubbel-ägg-frukost hägrar....
Dagen till ära hade jag också bokat in lite special treatment för ett knakande skellett – ett naprapatbesök! Problemet på sista tiden har i och för sig mer varit att det inte knakar. Det sitter fast. Och naprapat Agneta kunde också mycket riktigt konstatera att både bäckenet, bröstryggen och nacken hade rejäla låsningar, så det kändes verkligen finfint att få det utknakat, eller vad det nu kan heta.

Att både det ena och det andra hade fått stelna till blev ju uppenbart på kvällens power yoga med grymma multisport-Kristina. Dagens pass var lite lättare för att inte skrämma bort alla nya i början av terminen, så det var ju perfekt även för mig, hehe. Min nya jobba-på-pose är halvmånen. Ser så lätt ut, men det är även lätt att tippa. Det skulle resultera i en schysst dominoeffekt i hela salen, vilket jag försöker att inte tänka på varje gång jag svajar till… Ska smygträna lite hemma. Nästa vecka ska den sitta – half moon pose. Så det så!

Så här ser den ut, halvmånen! Fast jag har bestämt för mig att
det är fusk att ha handen i golvet. Men hon kanske inte är
 riktigt klar ännu  :)    Bilden är lånad från internet.
I morgon blir det boulder i Solna med fabulous Finnish Veera – då får vi se hur mycket muskler som har tappats i jul, alternativt, hur mycket mer de nu ska behöva hålla uppe… Ska bli kul! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar