tisdag 18 januari 2011

Kvällsgott – så himla gott!

I somras plockade jag en massa röda vinbär. Inte för att jag hade någon direkt plan för dem, utan mest för att de fanns där, och var så många, så fina och så röda… Man kan ju göra rödvinbärsgelé så klart, men vad ska jag göra med en himla massa gelé? Nej, precis. Så de har blivit kvar där i frysen. Tills idag, då de mötte sitt öde!

Kvällens repklättring gick lite segt. Det kan ju lätt bli så när man (läs: jag) sover lite för lite, och flänger lite för mycket. Var trött som 17, men en liten smoothie tänkte jag i alla fall fixa när jag kom hem. Jojo, ni ser var jag är på väg. Man tar vad man har, och det blev det en smoothie bestående av
  • en banan
  • röda vinbär, en deciliter eller så kanske
  • 1/2 dl proteinpulver
  • yoghurt, två deciliter kan jag tro att det var

Tänkte att det skulle smaka surt. Var ju helt beredd på att ansiktet skulle skrynkla sig. Men det gjorde det inte! Så himla gott!!! Nu tänker jag att jag borde ha plockat mer vinbär! Men också tänker jag att det är dags att sova, så att jag är utvilad när jag ska springa i morgon. 

Då ska jag vara full av energi och springa utan tvekan, explosivt, som det lilla kraftpaket som jag innerst inne är   :-)

Läskigt gott! Får reservera mig för att jag kan ha dränkt
bären i socker innan jag frös dom, men känns som jag
 skulle ha kommit ihåg en sån sak. (eller inte...)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar