söndag 9 januari 2011

Lugnet innan stormen

Sista återhämtningen innan cirkusen drar igång igen. Idag har jag haft en massa tid. Att fixa, förbereda, laga lite mat, och att göra ingenting. För först och främst är det här en vilodag.

Vila är vila, träning är träning och jobb är jobb. Och idag är det vila. Men. Inte bara vila. Det är också fokus på uppladdning. Att hitta kraften i lugnet, så att jag är peppad och redo i morgon. Redo att köra igång på riktigt med träningen, och redo att ta fram fokus och att vara på G på jobbet. För mig är aktivitet och lugn nära sammankopplat, och min uppladdning börjar alltid i lugn.

Igår tittade jag igen på en av mina favoriter från skidfilmfestivalen Tamok Reel Ride – Signatures. Förutom att filmen hade ett helt fantastiskt vackert foto, så var det också superbra musik. Jag avnjuter dagens vila och uppladdning tillsammans med den här musiken:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar