söndag 20 februari 2011

...och vänner som ger glädje

Helgen har jag spenderat i Wien med superbästa Niklas. Vi har tagit det lugnt. Så där myslugnt som man kan göra med människor man känner väl. Slappa, äta, och bara vara.
Göra precis det man känner för, som till exempel…
  • äta en stor bit sachertårta
  • promenera lite runt på stan
  • kika in i Stephansdomen
  • dricka riktig wiener melange
  • låta Niklas spela gitarr medan jag låtsas att jag är först Britney Spears och sedan Bonnie Tyler
  • få i sig lite matkultur
  • mera wiener melange men nu med apfelstrudel
  • slappa i soffan med te, choklad och Modern Family

Wiener Melange och Sachertårta. Går ju inte att vara en
hel helg i Wien utan dessa...
Det ser ut som små hattar, men är en traditionell rätt med
nåt som påminner om ostfylld ravioli, men ändå inte.
Supergott!
Det här är nån slags spenat-ricotta-potatisbulle.
Var också gott som 17!
I morgon bitti måste jag åka hem till snön. I veckan ska det bli fullt ös med träning och jobb (och matlagning och ätning också för den delen…)! Efter den här helgen är jag laddad och full av energi. I morgon blir det resdag och vila, men på tisdag blir det första tuffpasset, och då ska jag springa så det ryker!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar