måndag 7 februari 2011

Mersmak på långtur


Helt otroligt - jag hade nästan ingen träningsvärk efter långturen på Lidingö! Idag har jag känt lite på framsida lår och höftböjarna, men hade jag inte känt ens det lilla minsta hade jag nog varit besviken.

Igår kväll kände jag mig fortfarande inspirerad och taggad av lördagens långlöpning och lite sugen på att testa att springa lite längre. Du är dina egna begränsningar upprepar sig i bakhuvudet... Och jag är sugen på att utmana mig själv, det är jag ju… och att kolla upp lite lopp betyder ju ingenting, bara att jag vet vad som erbjuds, så att säga!

Många som var med och sprang i lördags skulle springa Lidingö Ultra 50K. 5mil är ju onekligen ganska långt. Men loppet är känt för att ha extraordinärt bra service med täta vätske- och matkontroller längs banan. Och så kan man ju faktiskt välja att springa 26K också, men samma service. Riktigt lyxigt faktiskt... Frestande är det ju... att i alla fall tänka på saken... Bara testa lite skulle ju vara kul...

Sen började jag tänka, var hittar man alla de här galna ultraloppen? I kalendern på marathon.se har jag inte sett nåt som heter varken 100 miles, och inte har jag sett några tidslopp heller. (Tidslopp är alltså lopp där man ska springa så långt man kan på en viss tid.) Så jag börjar googla lite och hittar så klart att det finns en massa galet långa lopp, om man känner för att testa sina gränser! Lapland Ultra då man springer sommarnatten igenom, eller vad sägs om Skövde Ultrafestival? Kanske skulle vara lagom att börja med en 6-timmars? tänker jag lite hemlighetsfullt för mig själv...

Om. Jag säger bara om jag skulle testa nåt sånt här, så skulle det ju vara kul att ha nån med sig. Så man kan peppa varandra, och framför allt att faktiskt få dela upplevelsen. Så om du läser det här och också känner dig lite sugen att testa, så var inte blyg! Jag kommer att tycka att ditt förslag är en superidé, jag lovar   :)    


Picknick i fokus under söndagens skidtur.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar