måndag 6 juni 2011

Back to basics

Jag håller som bäst på att lägga upp träningsplaneringen för sommaren – vad jag ska ha för strategi, pussla med passen, vad kan passa in när jag befinner mig här eller där, och så vidare. Tre veckor framöver är i alla fall hyfsat klara. Det kommer att bli tre veckor av nötning. Att samla på mig steg. Steg som blir till kilometer som blir till mil. Målet är att bara öka på mängden på träningen, inte intensiteten. Det här innebär så klart att det inte kommer att bli några intervallpass, och inga tempopass heller.

Springa-snabbt-skorna premiärades idag! Om det nu inte kommer
bli nåt springa snabbt på ett tag så kände jag att de borde få komma
ut i friska luften i alla fall...


Intervallpass och tempopass ska ju göra en snabbare, även om jag verkar vara immun… Men det bästa med de här passen är att de är så himla roliga! Det spelar ingen roll om jag springer fram och tillbaka på samma lilla grusväg, är det intervallpass så är det sjukt kul ändå! Och vad har då det här med saken att göra om jag nu ändå inte ska springa några intervall- eller tempopass? Jo, grejen är ju den att då måste jag ju hitta på nåt annat sätt att göra att varje pass känns kul. Kort och gott, vad ska jag hitta på istället så att jag inte blir less och bara nöter samma gamla runda om och om igen? Jag tänker mig att jag ska utforska nya marker, och hitta en massa nya fina stigar att springa på. Ikväll testade jag en ny variant på en gammal runda för att utöka den från 7.5km till 10. Jätteenkelt och superfin runda blev det! Landade på 10.7km, så inte illa höftat!


Nu är benen trötta. Kroppen är så där mysigt utmattad. Dags att sova och låta kroppen återhämta sig…


Distansmålet den här veckan är 70km. Det kommer att bli fyra distanspass, två långpass och en vilodag! Känns bra hittills i alla fall   :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar