fredag 10 juni 2011

Inte snabb, men envis!



Igår var det långpass på schemat. Första sedan innan påsk. Hade tänkt mig 20km. Kändes lite nervöst nästan innan jag gav mig iväg. Men med tanken ’det är bara distansen som räknas, inte hastigheten’ så gav jag mig iväg vid halv åtta tiden för att slippa den värsta värmen. Befann mig hos föräldrarna, så världens bäste pappaBRAVO var cyklande support med massa vatten och extra energi om det skulle behövas. Sträckningen var superfin. Längs mälaren norrut och sedan i en liten loop tillbaka. Efter 16km var det tungt så tungt i benen, men intalade mig själv att det bara var en liten svacka och att jag strax skulle känna mig piggare igen. Säger man nåt till hjärnan så borde den ju tro på det, eller hur…? Lättlurad eller inte, benen matade på och vips hade jag passerat 20km. Sista två km var jag väldigt trött i fötterna (fotsulorna!) medan resten av kroppen kändes förvånansvärt bra. Turen blev totalt 22km, och under den tiden hann jag slurpa i mig en hel liter vatten! Grymt skönt att få km i benen och en behaglig trötthet efteråt…

Idag var det egentligen 10km distans planerat, men med lite för mycket annat att göra skyfflade jag om i schemat och vilar idag istället för i morgon. Ska hinna med att slappa lite, och njuta av årets första svenska jordgubbar  :)



Svenska gubbar med en klick kvarg - mums!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar