tisdag 28 juni 2011

Vilodag för mig…

… o längre vila för andra…

Henrik har brutit nyckelbenet. Det är ju inte goda nyheter. Han är mest upprörd över att det inte blir något Vansbrosim. Jag är mest upprörd över att han inte kan springa med mig. I vilket fall har axeln nu blivit Henriks tjockaste kroppsdel, och den ska läka i minst fyra veckor. Jättetrist.

Hela incidenten hände när han cyklade hem från jobbet igår. Jag har länge misstänkt att det är farligt att cykla hem från jobbet, och nu är det mer eller mindre bevisat.

Usch, vad deppigt det blev. I morgon måste jag göra nåt kul för att vända skutan! Japp, så får det bli!

Så länge så peppar jag mig inför läskiga lördag som närmar sig med stormsteg.... 


Ps. Man kan tydligen inte klättra heller när man brutit nyckelbenet…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar