onsdag 15 juni 2011

Vad får det lov att vara?

Eh, två avokados och smärta i vaderna tack!

Ibland blir det lite mycket på en gång. Ibland blir det bara för mycket. Igår var jag stressad som 17 av allt som måste göras på jobbet, vilket resulterade i att jag hoppade över det planerade långpasset igår kväll och jobbade istället. I morse skulle jag ha sprungit 11km. Det gjorde jag inte. När både kroppen och huvudet hamnat ur balans, och jag slutar att fungera rationellt gäller det att sätta ner foten. För mig funkar det bra att
  • prioritera bort allt som inte verkligen behöver göras
  • fokusera på en sak i taget och under den tiden – glöm allt annat
  • jobba hemifrån – världens bästa arbetsmiljö!
    Halv fyra hade jag läget under kontroll och funderade vad jag skulle göra åt mitt krashade träningsschema. Bestämde mig för att bara ignorera gårdagen och köra på som om ingenting hade hänt. Boostade mig med två avokados, och sedan gav jag mig ut. Benen var trötta och ljumskarna stramade och vaderna smärtade som *#!. Men efter si så där en 20 minuter var hela kroppen uppmjukad, och sinnet kändes lätt. Jag ska inte önska att vi får regn resten av sommaren, men det var helt underbart att springa i den friska, fräscha, krispiga, svala luften som blev kvar efter regnet.

    Träffade på den här festliga liraren längs vägen! 




    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar