onsdag 16 mars 2011

Nu är det jul igen, eller Dressed for success!

Det är en fin känsla att snöra på sig ett par splitternya skor. I måndags kväll shoppade jag nya löpardojor. Två par. Japp, du läste rätt – två par!

Fick ju nya springskor i julklapp av världens bäste lillebror, och i måndags var det dags att kvittera ut presenten! Meeen, eftersom jag har varit så ekonomisk på sistone, tyckte jag mig kunna lyxa till det med inte bara ett par träningsskor, utan också med ett par lättare skor för att springa snabbt, som på tävling! Jag ser framför mig hur jag kommer att flyga fram i mina nya springa-snabbt-pjuck. Kanske ligger det mest i huvudet, men jag tror det kommer göra susen för mitt tempo med skarpa, lätta skor, hehe. Jag har aldrig ägt två par springbara skor samtidigt tidigare, så det här är liksom ny mark för mig. Har inte premiärat skorna ännu. Valde att ta de gamla när jag visste att de skulle bli dränkta i lera. Kan ju kännas bra att de får se nya ut i ett par dagar i alla fall…

Jag fortsätter att vara Asics trogen…
Springa-snabbt-skorna är gula som solen och heter Gel-DS Sky Speed.
Tror bara namnet kommer att göra mig snabbare!
Träningsskorna av modell Gel-Nimbus12.
Var tvungen att kolla upp lite inför Lidingöloppet också. Jag har startnummer 62010, dvs startgrupp sex. Måste kolla upp vad det är för regler för seedingen, hur snabbt man måste springa på lopp tidigare på säsongen. Skulle ju ha känts fint att vara ytterligare lite längre fram i startfältet, även om det är två startgrupper längre fram än förra året…

Nåväl. Jag och lillebror firade inköpen med en sushi på Yukikos, och i mitt huvud spelades den här gamla godingen:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar