torsdag 17 mars 2011

Friskt och frostigt - 6x1000m, minus ett

I morse skulle det bli sex stycken tusingar. Det är ju intensivvecka med löpningen, men har blivit intensivvecka på alla sätt och vis – går en kurs hela dagarna onsdag till fredags samtidigt som jag försöker klämma in jobb här och där för att inte missa nån värdefull tid där jag kan låta saker hända på jobbet medan jag gör annat…

Så i morse var det rise and shine 5.15 igen för att klämma in ett intervallpass innan kursen! Dock valde jag att kapa sista tusingen för att lämna lite tid till att hinna tugga frukostgröten ordentligt… Var en helt fantastisk morgon, så där som det kan kännas när första frosten kommer, fast nu var det kanske den sista  :)   Hade målet för passet klart – att hålla 4.45min/km tempo genomgående. Hela tiden sprang jag dock snabbare i början för att tappa på slutet av sträckan, men i snitt såg tiderna ut så här:
  1. 4:50 min/km
  2. 4:43 min/km
  3. 4:43 min/km
  4. 4:46 min/km
  5. 4:45 min/km
Försökte att fokusera på sånt som man ska tänka på när man springer - att sträcka på mig och öppna upp bröstkorgen så att jag lättare kan dra ner ny syrerik luft i lungorna, att tänka på steget, och att slappna av...

Nu blir det ett sista kvalitetspass i helgen, och sen några lugna pass nästa vecka. Ska bli spännande att se hur jag lyckas genomföra Premiärmilen. I vilket fall kommer det förhoppningsvis att bli ett tillfälle att pressa mig själv och njuta av den extra kraft och pepp det ger att springa med en massa andra människor! 

Är lite speedad efter att ha rusat omkring hela dagen, så kommer ner i varv med den här vackra sången som jag har fått av fabulous finnish Veera:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar