måndag 14 mars 2011

Intensivveckan börjar NU!

Måndag. Igen. Ny vecka. Chans till nystart. Och det ska det banne mig bli! När klockan ringde 05:25 var jag redan vaken och redo att sparka igång dagen med ett intervallpass!

Efter att haft en infektion i kroppen förra veckan verkar jag nu vara kurerad från den, men fortfarande ont i lederna, framför allt handlederna, armbågs- och axelleden. Tänkte först att ledontet kom från infektionen i kroppen, men nu tänker jag att det kanske faktiskt inte har med varandra att göra. Tog för säkerhetsskull en tur förbi apoteket i lördags och shoppade lite Voltaren, så nu tar jag en femdagars kur och ska låta armarna vila helt under tiden, så det blir ingen yoga ikväll och ingen klättring tills det känns bra.

Men löpningen behöver inte så mycket armar, så det kan jag göra desto mer av! Efter att ha hoppat över två dagars träning fredag och lördag, och innan dess ha bytt ut torsdagens intervallpass mot ett superlugnt pass, kände jag att det var dags att kickstarta intensivveckan och slänga mig ut på banan igen! På schemat stod det 8x400m intervaller. Det har töat en del i helgen och det började med att försöka leta upp ett ställe utan varken is eller djup vattenpöl över hela vägen, men när jag hittat det var det bara att gasa på!

Bjuder på en matbild från i lördags då jag passade på att laga mat istället för att träna  :)

Lördagmiddag - kikärtbiffar med chili och koriander!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar