torsdag 10 mars 2011

När tiden bara flyger iväg…

Nästan en vecka sedan senaste blogginlägget. Allting går i ett och den senaste veckan har det knappt funnits tid att tänka över huvud taget. Det är sådana veckor som det är extra skönt att redan ha ett träningsschema klart så att jag inte behöver tänka på vilket pass som skulle vara bra idag, vad jag orkar med eller inte. Så länge jag är frisk försöker jag att köra på, mer eller mindre enligt plan.

Planen i tisdags var 12km distans med 3x1000m tempoökning någonstans på mitten. Underlaget fick bestämma var tempoökningen hamnade och det resulterade i att det istället blev 2x1500m med tempo på 5:04min/km första sträckan, och 4:48min/km andra. Fint pass, och det kändes hyfsat under tempoökningarna!

Igår kände jag mig småkrasslig med det var ju vilodag, så om jag nu ska känna mig hängig var det ju i alla fall en bra dag. I morse kände jag mig tyvärr inte bättre, och bytte intervallpasset mot ett minipass på 4km bara för att röra lite på mig. Två veckor kvar till Premiärmilen, så nu gäller det att hålla mig frisk och få in ett par kvalitetspass och sedan lite återhämtning så att jag är pigg när det gäller!

Del av gårdagens återhämtning var myskväll med fabulous finnish Veera. Efter att ha frågat killen i videobutiken efter en komedi som passade vid PMS hyrde vi The Switch som faktiskt var ganska bra. Här kommer bästa låten från filmen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar