tisdag 13 mars 2012

Nya möjligheter knackar på dörren

Jag har länge varit lite småsugen att testa NMT, Nordic Military Training. Men det verkade lite läskigt, och så fanns det ju faktiskt bara i Stockholm, och jag kan ju faktiskt inte åka dit och träna varje vecka, så det så. Men så tänkte jag att jag i alla fall skulle gå dit en gång, och gå på ett prova-på-pass, men det har på nåt vis inte blivit av ännu…

Men från och med i morgon behöver jag inte ta mig till Stockholm för att träna NMT, för nu kommer det till Uppsala! Första passet ever går av stapeln i morgon den 14e mars. Sedan kommer pass att finnas på måndagar, onsdagar och lördagar och det hela utgår från Studenternas IP.

Det återstår att se om det här är nåt som kommer att integreras i min träning, men nu borde jag ju i alla fall kunna komma iväg på prova-på-passet!



3 kommentarer:

  1. Klart du ska prova! Jag är också nyfiken men tycker att det verkar vara lite för mycket övningar med kroppskontakt för min smak. Ser fram emot en rapport!

    SvaraRadera
  2. Jag avstår. Körde en avancerad form av detta mellan 19 - 27 års ålder på heltid. Prova och känn efter!

    SvaraRadera
  3. Låter skitskoj, urjobbigt och jättespännande! Väntar med spänning på att läsa om din fight! :)

    SvaraRadera