söndag 19 februari 2012

Treenigheten

Jag tänker mig att TEC vilar på tre grundpelare – träning, mat och sömn. Efter fredagens långpass har resten av helgen ägnats mest åt de två senare, även om det blev ett kort springpass både i lördags och idag.

Mat ja! Måste så klart haussa min absoluta favoritsallad som jag fixade ihop igår medan Patrik såg till att det blev finfint älgkött till. Vi kan kalla den Hot n cold mix sallad – allt låter ju så mycket bättre på engelska  :)

Hot-delen: Tjoppa upp lite grönsaker du gillar, jag tog morötter, aubergine och broccoli, och tillaga i ugnen med lite salt och rapsolja på.
Cold-delen: Olika salladssorter, tomater, bladspenat, pinjenötter och lite fetaost till exempel. Ibland jag gör jag en dressing med basilika, vitlök, olivolja och vit balsamvinäger också, men igår blev det utan den.
När grönsakerna i ugnen är klara är det bara att blanda ihop allt och äta direkt! Igår åt vi älgkött till, annars tar jag kyckling eller quorn som jag marinerar och tillagar i ugnen. Hade tänkt att blanda i mathavre i salladen, men glömde helt bort det, och när jag kom på det var jag för hungrig för att börja fixa. Men vill man ha lite mer bulk gillar jag mathavre – mer protein än matvete och lägre GI, måste ju vara hur bra som helst!

Det blev visst lite mörkt och oskarpt, men visst kan man ana hur himla gott det är...?













Idag lagade jag en annan favorit – Renée Voltairs paprikasoppa. För att få den lite matigare la vi i köttet som blev kvar från igår tillsammans med lite keso – tada! Det som blev över kommer jag äta upp i morgon eftermiddag innan yogan – perfekt när jag vill äta nåt litet, utan att få magen full innan jag ska försöka vika mig dubbel…





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar