måndag 20 februari 2012

Är jag en Rocky Balboa?

I senaste numret av Runner's World kan man läsa om hur man kan lägga upp en maratonplan grundat på vilket mål man har. Första steget är att hitta en lämplig målsättning genom att svara på lite frågor som ska ge en indikation om träningsbakgrund, potential osv. Sista frågan är Hur motiverad är du? och svarsalternativen är 
1) Jag ger upp ganska fort, 
2) Jag är motiverad så länge jag inte stöter på problem, 
3) Jag kämpar på även när det går tungt, eller 
4) Jag är Rocky Balboa.

Jag tycker att jag är ganska så motiverad, men hur motiverad? Är jag Rocky Balboa-motiverad…? Vet faktiskt inte, men jag tänker att efter den 14 april kanske jag är lite närmare svaret. Och så blev jag påmind om en låt som så klart måste med på pepp-listan!




1 kommentar:

  1. Självklart platsar "Eye of the Tiger". Du måste bara ha med ösiga "Alive" från mitt senaste blogginlägg. Texten peppar peppar:)

    SvaraRadera