lördag 18 februari 2012

Långfredag


Redan för några veckor sedan när jag var mitt i all stress hade jag bestämt mig för att ta ledigt igår. I torsdags var det ju helt fantastiskt väder, och jag hoppades att fredagen skulle bli lika fin. Efter en liten mulen morgon klarnade det upp, och jag gav mig iväg på dagens prioritet nummer ett – långpass!

Strax efter tio gav jag mig ut. Första två kilometrarna kändes vaderna som betongklumpar, men de mjukades upp och kändes bättre allt eftersom. Mål för dagen var, förutom att få kilometer i benen, att passa på att vänja mig vid att springa med ryggsäcken, och testa ytterligare en power bar.

Första halvan av turen bjöd på varierat snöpulsande i Hågadalen och Gottsundagipen hela vägen ner till Skarholmen. Ville gärna ta tillbaka mitt uttalande om att förra helgens snömoddslöpning hade varit utmanande. Jämfört med oförutsägbart snödjup i kilometer efter kilometer var gamla OS-banan rena autobahn…

Snöpuls i Hågadalen.

Delar powerbaren på tre och tar en bit efter fem kilometer, och bit nummer två blir lagom till att jag kommer fram vid kanotklubben där det är helt fantastiskt fint att springa längs strandkanten. Under andra halvan av turen blir underlaget bättre och bättre, och sista biten längs ån är det bara att pinna på. Får ihop 21 superfina kilometrar och får en helt dunderbar tjuvstart på helgen!


Jag är egentligen sjukt glad alltså, försöker bara fokusera på att ta bilden   :)







7 kommentarer:

  1. Härligt! Har du kommit fram till någon favoritbar? Ja, ja, ätbar sådan alltså! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har testat två märken hittills, Maxim och Swebar. Maxim var väldigt svårtuggad tyckte jag, svår att tugga medan man sprang. Gillade konsistensen på Swebar, har testat två smaker båda var helt ok!

      Radera
  2. Låter tuuungt i låren men ser härligt ut! Bra med ledig fredag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men när det blir jobbigt kan man ju alltid springa långsammare... ;-)

      Radera
    2. Sant och det är ju aldrig fel :)

      Radera
  3. Grattis till ett fint pass och helt underbara vinterbilder från mina gamla hemtrakter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar som nästan alla har bott i Uppsala vid nåt tillfälle. Skulle finnas ett alpmassiv bara, så skulle det vara den perfekta staden för mig :)

      Radera