onsdag 12 oktober 2011

Killerbells?

Moahahahaha, vad jag skrattade inombords. Så jobbigt, så svettigt, så tungt. Värsta endorfinkicken!

Nån gång i eftermiddags friskförklarade jag mig själv. Sooo, kettlebells it was! Det jag hade förstått innan var att
  1. vi ska göra nåt med järnklumpar med handtag på
  2. det kommer att vara jobbigt

Det visade sig att kettlebells var också precis det! Fast jag hade tänkt mig att man skulle ha två stycken bells, men nä man skulle bara ha en. Första styrketestet var att försöka få med sig en kettlebell in i salen. Jag tog den lättaste och den var tung nog. Blev ju direkt tillsagd av den grymt muskliga tjejen som ledde passet, ”Ta en tyngre också!”, så det var ju bara att lyda och se glad ut   :)

Jag svettades som en gris – plus för det!
Det var inte så mycket rörelsekombinationer att komma ihåg – plus för det!
Lagom mycket folk på passet – plus för det! Underlättade min strävan att undvika att svinga ner nån av misstag…

Bara ett litet men. Nåt är ju inte riktigt som det ska med ben/rumpa. Fick kramp i både baksida och framsida lår och rumpan när vi gjorde utfall! Hur är det ens möjligt? Och mest, varför??? Nåväl, det blir till att sova på saken…


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar