fredag 16 september 2011

Fina fredag


Häromdagen kom startbeviset till Lidingöloppet i brevlådan, och igår kom också tidningen Turist som man får om man är medlem i Svenska Turistföreingen. I en artikel om Markus Torgeby, hittade jag ett passande citat. Det var typ ’så här tänker jag om träning’ eller nåt, jag kommer ju så klart inte ihåg exakt hur det var (alltid en fördel när man ska återberätta nåt…). I alla fall.

Tänk på träningen som en tandkrämstub – för att få ut allt måste man börja från botten.

Budskapet är väl att man inte ska slarva med grundträningen, för det är det som allt bygger på. Kände mig lite träffad också, för det är ju det felet jag gjorde. Försökte lura i mig själv att jag hade gjort grundträningen, och att det var ok att köra igång med intervaller när semestern närmade sig slutet, men uppehåll är uppehåll, då spelar det ingen roll hur bra grundtränad jag var i februari. Det är läget nu som räknas, och att lura sig själv kan kosta på. Man får betala priset. Just nu känns det som jag sitter på priset… Skulle vara lite fredagsfin idag också och satte på mig kjol. Inte helt genomtänkt, för det visar sig att det är mycket svårare att på ett diskret sätt stretcha rumpan på fikat i kjol…




En vecka kvar till Lidingöloppet. Uppladdningen består av vila... Ska springa en testrunda i morgon, känns det ok blir det en liten runda till på söndag. Sen är det jobb, jobb, jobb i Frankrike måndag till onsdag, och sedan räknar jag med att blir riktigt peppad genom att lyssna på Miranda Kvist som pratar löpning på Alewalds på torsdagen, och sedan ska jag lyssna på Caballo Blanco från boken Born to run på fredagen. Lite sömn på det så borde jag vara redo! Eller...?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar