onsdag 28 september 2011

Noll koll


Hela den här veckan kommer att bli någon slags återhämtningsvecka, mellanvecka. Hitta-tillbaka-vecka.

Jag tittar på träningschemat som jag gjorde mitt i semestern. Alltså, jag skulle inte säga generellt att jag har extremt höga tankar om mig själv, eller är drabbad av någon slags hybris, men ibland kan jag ju undra… Ambitionsnivån på det är schemat är kanske något över vad jag borde ha siktat på. Liiiite bara… Eller nej. Rätt mycket faktiskt. Det kan ju ha varit där någonstans problemen började... Men jag tänker att det måste betyda att jag har lärt mig jättemycket på kort tid. Som att en stark kropp byggs upp gradvis. Det har jag ju i och för sig lärt mig ganska många gånger nu, men repetition är ju kunskapens moder eller hur det nu var. Jag tänker mig att det ska ta ett tag innan jag behöver lära mig det igen i alla fall. Det känns som ett bra mål.

Så den här veckan har jag freestylat. Inget schema, ingen plan. Mjukt och försiktigt har jag gjort vad jag har känt för. Igår simmade jag för första gången på hur länge som helst. Grymt skönt att stretcha Lidingö-ben i varmpoolen efter lite slösimmande. Till nästa vecka tänkte jag att jag ska ha någon slags riktning mot nästa milstolpe, men fram till dess fortsätter jag att surfa på ingen-plan-vågen utan att ha koll på distanser eller minuter. Ganska skönt faktiskt.

Dagens bästa: Kan gå ner för trappor igen utan att se ut som en cowboy!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar