tisdag 20 september 2011

Mer än halvvägs i ett 24-timmars!

Hade det varit ett 24-timmars lopp hade jag varit mäkta imponerad av mig själv. Nu är det ett 24-timmars jobbpass i La France. Inte lika imponerande… Omständigheterna råkade också bli sådana att det inte blir någon sömn alls i natt, kanske ett par timmar i morgon förmiddag, och sedan är det hemfärd resten av dagen. I går gick jag i alla fall all in på att få så mycket transportsömn som möjligt och lyckades säkert få ihop fyra timmar! Borde inte vara några problem att få lika många timmar i morgon, så himla stort sömnunderskott borde inte vara kvar sen tycker jag…

Enda motionen idag är fram och tillbaka till matsalen, och ett par vändor till kaffeautomaten. Fixade ett par rusher fram och tillbaka till toaletten också – känner mig på g trots allt  :)

Dagens bonus (?) är påminnelsemailet om föreläsningen med Duracellen Miranda Kvist på torsdag, som avslutas med meningen "Miranda och Susanne är här redan från kl 15.00 och utför fettmätning samt erbjuder provsmakning av sitt naturgodis till er som så önskar."
Läste jag rätt? Om jag hinner så kan jag både bli inspirerad och fettmätt! Känns som en schysst belöning efter nattjobb! Eller? Jag tar en kaka till medan jag funderar...

Ibland låtsas jag att jag jobbar ombord på ett Star Trek skepp...

Definitivt dagens roligaste skylt. Tror faktiskt att det är första gången jag ser en direkt uppmaning att slå i dörrar...




2 kommentarer:

  1. Wow har inte kollat bloggen utom googlereader, fina bilder!

    såg den här som du kanske gillar :) eller har sett redan
    http://www.youtube.com/watch?v=Y7QaqazOv_A

    SvaraRadera
  2. Å tack, och tack för länken! Hade inte sett den. Det var precis vad jag jag behövde innan det är tid att ta igen lite sömn. Nu ska jag drömma om löpning... :)

    SvaraRadera