fredag 1 juli 2011

Uppladdning inför urladdning

Jag är nervös. Anspänd. Uppspelt och sammanbiten på samma gång. Det ska bli läskigt. Det ska bli roligt. Jag har ingen aning om vad som väntar, hur det kommer kännas, hur jobbigt det kommer att vara. Jag räknar med att ha kul, få prata med massa nya trevliga människor så att tiden och kilometrarna flyger förbi. Nu är jag laddad.

Hela veckan har helgens utmaning, att springa Hornstull-Järna 55km, legat i bakhuvudet. Jag har försökt att äta bra och sova ordentligt. Brukar inte äta pasta i vanliga fall, men den här veckan har jag pillat i mig små portioner varje dag. Ska ju tydligen vara bra att få i sig lite mer kolhydrater veckan innan långlopp, så jag testar det.


Igår trappade jag upp förberedelserna genom att ta mig ner på stan och lyxa till det med lasagne, massage, och med att shoppa på mig energi som jag ska ha med mig under turen. Har haft ont i vaderna i veckan, och det tillhör inte direkt vanligheterna, så började ett tag fundera på om de också vet att det är något på gång… Nu är de lite mjukare i alla fall, även om de fortfarande gör sig påminda speciellt i trappor.

Massage av Lars. Det satt fint för ömma vader.

Har jag glömt nåt? Vatten ska ju med också så klart...
Den här ransonen kanske är nog att räcka till Karlskrona,
men hellre för mycket än för lite...
Idag sitter jag hemma och jobbar och passar på att ha på mig kombinationen shorts och kompressionsstrumpor för att hålla vaderna så fräscha som möjligt. Många gånger så tänker jag ’tror jag verkligen på att det här kan ha någon effekt?’, och känner mig lite fjantig. Men så tänker jag att kanske största behållningen med alla små saker jag gör för att förbereda mig är att kroppen och huvudet förbereder sig när man skickar signaler att nu är det snart nåt på gång.

Kläder man kan ha på sig när ingen ser...
Oavsett effekt eller inte, i morgon smäller det, och jag är inställd på att ta fram all envishet jag kan frambringa, och ska passa på att njuta av att få ha sällskap av andra löparnördar under massor av timmar. Löplust-Louise kommer i morgon och jag är sååå glad! Jag visualiserar hur fantabulöst det kommer att kännas när jag är när jag har genomfört hela sträckan. Första gången 55km.




1 kommentar:

  1. Ojoj, du är ju tokladdad! Härligt! Inser att det kanske ändå hade varit bra att ha tid tänka i förväg. Jag hittade två energybars i ett skåp, så dem tar jag väl med... och extra strumpor och saltlakrits och mycket vatten. Allt annat hoppas jag kunna köpa längs vägen.
    Mitt mobilnummer är 0706-16 67 66 om vi av någon anledning behöver få tag i varandra imorgon bitti. Nukör vi! :-)

    SvaraRadera