torsdag 7 juli 2011

Så nära perfekt


Jag vaknar av mig själv halv sex till en helt fantastiskt morgon. Solen skiner och luften är frisk. Det är som om världen ropar på mig och jag vill bara ut och springa över fälten!

Men icke. Det lilla som fattas är en hel stortå på högerfoten. Skumt som 17. Jag kände lite att den var öm i söndags, men inte farligt. Sen har den liksom blivit blå och växt i lönndom. Igår var den blå-röd, svullen och gjorde ont. Så här i retrospekt kanske det inte var årets bästa idé att springa i måndags och tisdags när jag kände av tån, men det är så dags att ångra sig nu. Igår tog jag det i alla fall lugnt…   :S

Nåväl, har fått en tid hos distriktssköterskan för att fixa till tån (jo, för det är så det går till, man går till vårdcentralen och sen kommer man hem hel!).

Fick bli en tur till gymmet istället (det krävs tydligen en trasig tå för att jag ska tycka att det är ett bra alternativ att gymma..) och sedan lyxfrukost på balkongen som har fick nya blommor i lådorna igår!

Ha en bra dag!

Årets blomlådearrangemang - en orgie i rosa och vitt   :-)


2 kommentarer:

  1. Hoppas vårdcentralen fixar tån. Konstigt att det kommer nu? Själv är jag mer än återhämtad. Springer här på barndomens stigar i Blekinge och njuter fullt ut! :-)
    Tänker du springa Ursvik All In på lördag? Jag är egentligen väldigt sugen, men har svårt med familjelogistiken.

    SvaraRadera
  2. Hehe, nej, de fixar ingenting, men de var väldigt snälla :) O så var det gratis! Eller jag betalade i alla fall inte...

    Inflammation som jag trodde. Hade hoppats att jag skulle få elefantpiller med nåt anti-inflammatoriskt, men de tipsade om Ipren, men funkar det för Iprenmannen så... :)
    Det är väl kanske optimistiskt att tro att tån kommer att vara ok till på lördag... Jag var ju helt inställd på Ursvik all in, men jag känns inte värt att åka om det känns tveksamt med tån.. Ska hålla mig stilla i morgon och hoppas på det bästa. Hör av mig i morgon kväll!

    Låter finfint med Blekinge :-) Ha det gott!

    SvaraRadera