fredag 8 juli 2011

Nej, vi säljer bara öl


Skulle ha åkt ner på stan efter jobbet och köpt alsolsprit till tån, men glömde helt bort det. Tog en chansning och ringde till ICA, jag menar, de har ju andra receptfria saker nu för tiden. Men på frågan om de hade alsolsprit fick jag svaret Nej, vi säljer bara öl. Hehe, nä, så det får bli en tur till apoteket i morgon.

Tån är inflammerad, och distriktssköterskan bandagerade med alsolspritsindränkta kompresser. Ska tydligen ha uttorkande effekt. Hur det skulle hjälpa vet jag inte, men det verkar faktiskt funka i alla fall, tån ser bättre ut, och känns bättre idag. Tjoho för det! Fantabulous friend Evalena queen of black tipsade om Voltaren T kapslar som också ska vara bra och verka anti-inflammatoriskt, så ska fixa såna också!

Trots förbättring så blir det inget Ursvik All in som jag planerat, hur roligt det än skulle vara. Jag ska ju norröver och springa nästa helg då semestern börjar, så vill absolut inte riskera att inte vara tipp topp då.

Så det blir fredagsmys med en bok och lite vin – bäst att passa på när jag ändå inte ska springa i morgon   :)

Och sommarefterrätt så klart, glass och smultron!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar