fredag 14 september 2012

Kallt, trångt och tyst


Äntligen fredag. Hjärnan har loggat ut och kroppen står på perrongen på Stockholm Central och väntar på Göteborgståget tillsammans med andra som ser fredagströtta ut. Det är kallt, trångt och tyst. Det sista av sommaren blåste bort idag.

Det har varit en tung vecka. Vi förlorade en kollega. Ett tomt skrivbord. En tom stol. Bara frågor men inga svar. Samtidigt vänner som står som stadiga klippor när hela världen gungar. Det jag tänker ta med mig är att det lilla jag kan göra varje dag är att försöka vara en så bra medmänniska som jag bara kan. Tänka på att vi vet så lite om de människor vars liv vi passerar igenom.

Och jag ska glädjas åt det liv som jag har att fylla med vad jag vill. Livet är flyktigt. Lev det väl.

Ta hand om er själva och varandra. Trevlig helg på er.







2 kommentarer:

  1. Alltid lika tungt, alltid lika sorgligt och onödigt.
    Att leva livet lite mer är ett fint sätt att minnas och hedra tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Tack för välskrivna och tänkvärda ord! Kan aldrig upprepas för ofta.

    SvaraRadera