onsdag 18 april 2012

Vem som helst kan vara en ultralöpare

Vid det här laget har jag tittat igenom många foton från TEC. Bland andra från en kille som heter Micke Sjöblom stod i skogen och tog bilder på löpare som sprang förbi. Bilderna finns upplagda på www.zebrabild.comDen här bildserien tilltalar mig verkligen. Den visar upp hela spektrat av människor som springer ultra. Och det är alla människor som är ultralöpare. 


Om någon hade frågat mig för fem år sedan vad jag tänkte på när jag hörde ordet ultralöpning hade jag nog inte ens vetat vad det var. För två år sedan hade jag sett framför mig en senig man och tänkt att det finns inga vanliga människor som håller på med sånt. För ett år sedan började jag fundera på det här med ultra själv.

Nu tänker jag att ultralöpare kanske inte är vem som helst, men vem som helst kan vara en ultralöpare. Ja, om du förstår vad jag menar...




1 kommentar:

  1. Hej!
    Micke är både en duktig löpare och fotograf. Han lyckas på TSM med konststycket att springa i snabb grupp samtidigt som han tar mängder av fina löparbilder från alla tidsgrupper.

    Din pappa, Per-Erik, är också en utmärkt fotograf, nu på TEC senast med Årets Löparbild?:
    "Jag ser glad ut - måste vara första varvet?"
    Löplust i dubbel bemärkelse(loplust.blogspot.se)
    Kaoset i samband med TEC gör bilden än större.

    Vilken är er årets löparbild?

    SvaraRadera