tisdag 24 april 2012

KALAS-premiär

I morse var det äntligen dags – premiär för träning av KALAS-tekniken som jag och Wanja blev introducerade till innan påsk! Det var även första springturen sedan TEC, och jag hade på nåt vis glömt bort att jag hade ganska så ont i höger knä sista varvet där… Knäet gav sig till känna i morse också, så det blev lite kortare runda än jag tänkt mig. Gick all in på KALAS, och försökte undvika helt att springa på mitt gamla vanliga sätt, men varierade hastighet, fokuserade på olika övningar, och sedan bara sprang på lite… Det känns svårt, men jag tänker att det bara är att köra på några gånger i veckan och göra övningarna och hoppas att det släpper!

Jag är liiiite oroad för knäet, men tror att det kommer att ge med sig om jag bara tar det lite lugnt med löpningen ett tag till. Dessutom kommer förhoppningsvis KALASandet förhindra att knäknaset kommer tillbaka när det väl har försvunnit!

Dags att you tube-nörda mig och spana in Haile!

Precis, det är nåt sånt här jag siktar på.

5 kommentarer:

  1. Hmm, inget kul med knäont! Tror du att du "bara" överansträngde det?
    Bortsett från knät, kändes det bra?

    Jag vet inte om jag tycker de ser så avslappnade ut direkt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tror att det bara är en överansträngning, men jag känner mig inte säker måste jag säga... Det kändes lite jobbigt, men jag tog det verkligen lugnt och vilade lite när jag hade sprungit på ett tag.

      Haha, nej, jag tror att Haile helt har missuppfattat KALAS-metoden :)

      Radera
  2. Hoppas verkligen knät blir helt bra snabbt! Jättebra att träna löpteknik, men svårt tycker jag. Plötsligt tappar jag koncentrationen och maler på i gamla hjulspår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det krävs verkligen att man koncentrerar sig... Men det blev ju en kort runda, så det var ok att hålla fokusera under den tiden :)

      Radera
  3. Håller tummarna för att ditt knä snart är med på noterna igen! Vad spännande med löpteknik! Kan du rekommendera att kika närmare på just KALAS?

    SvaraRadera