fredag 2 december 2011

Kollapstrött


Puh, vicken vecka! Och då jobbade jag inte ens i måndags… Dagen har gått lite som i ett töcken, och jag var så glad att jag redan tagit ut älgfärs ur frysen och tänkt ut vad som skulle göras innan fredagskoman tog över totalt. Vet inte om det är att jag vant mig av vid att gå upp tidigt på morgonen och träna som gjort att jag är så himla trött, eller om det är jobbet som gör det. Nåväl, ikväll blir det slappa med fabulous Finnish Veera, tacosallad och min specialefterrätt avokado- och mangoglass! Sjukt enkelt, och sjukt gott! Jag mixar bara fryst mango (fast lätt tinad), avokado, lite pressad citron och lite agavesirap. Hade haft i mynta om jag hade haft mer en ett par små blad... Matberedaren funkar bäst då det blir en ganska tjock röra. Så portionerar jag i små formar och sätter in i frysen – tada! Har tänkt att jag ska testa att ha i andra saker också, med det har inte blivit av ännu. Tänker mig att avokado och ananas kan vara gott också… Kanske man kan blanda i gojibär. Kanske borde testa kombinationen avokado och lingon också. Kan bli gott. Eller bara läskigt.

Hoppas ni har en bra fredagkväll!


2 kommentarer:

  1. Låter smaskens! Jag har redan gått in i fredagskoman. Den är värre än vanligt eftersom jag provat mitt livs första bikrampass idag. Tufft och skönt. Kan bli en vana...

    SvaraRadera
  2. Låter ju sjukt gott! Tack för tipset, måste helt klart provas. :)

    SvaraRadera