onsdag 30 november 2011

Håll dig till planen då!

Nya tider har börjat (igen)! Försöker desperat att hålla mig till schemat. Bonusträning utöver schemat får endast komma i form av promenader. Jag vet, jag är en strikt coach   ;-)

I Uppsalatidningen hittade jag ett reportage om ett Bikramyogaställe som nyligen öppnat i Uppsala. Den är en yogaform som man utövar i ett tempererat rum som håller 40-42 grader och har hög luftfuktighet. Sweet! Har tänkt hur länge som helst att jag vill testa Bikrams Yoga, och nu kommer den att finnas alldeles i närheten! Ja, relativt sett i alla fall. De hade öppningserbjudanden på ditten och datten, och sista dagen att ta del av de förmånliga priserna var idag. Hade redan bestämt mig för att passa på och knipa ett nybörjar-yoga-hur-mycket-du-vill-i-14-dagar-för-halva-priset och gå på första passet ikväll, innan jag berättade för Evalena queen of black om mitt fynd! Ha! Så nöjd jag var! Tills jag så klart blev påmind om min egen plan att ta det lugnt och inte göra misstaget att köra igång med för mycket på en gång. Tur att jag inte behöver komma ihåg allt själv… Så fick lugna ner mig lite och komma fram till att prisskillnaden inte är nån anledning att stjälpa hela planen och riskera att gå fram för tufft så att kroppen inte hänger med. Men kanske kan bli en fin start på 2012? Jodå, det tror jag låter som en plan!

Men gå får jag göra hur mycket som helst, och i morse blev det en bonuspromenad! Lyssnade på radioprogrammet Godmorgon världen, där min favorit Cecilia Uddén rapporterade från Kairo. Förra veckan fick hon Lukas Bonniers Stora journalistpris för att under en lång följd år visat skicklighet och en framstående journalistik! Så himla kul och verkligen välförtjänt – Cecilia Uddén är en starkt lysande stjärna på journalisthimlen! Andra pristagare var bland andra Malin Olofsson och Daniel Öhman som fick pris I kategorin Årets avslöjande för radioserien och boken Matens pris, som jag nu har läst och tänkte skriva lite om närhelst jag har tid… 

Men nu sova - i morgon är det ju gym på schemat!!!

Hann dessutom med en 15 minuters snabbpromenad innan solen försvann i horisonten!



1 kommentar:

  1. Hej, Det var länge sedan du skrev detta inlägg och mycket har hänt i studion sedan dess. Hoppas du har varit förbi och provat våra olika yogaformer i värme. Allt Gott Nicklas https://www.uppsalahotyoga.se

    SvaraRadera