onsdag 7 december 2011

Många bullar i luften


Det är ju snart jul!!! Jag har förnekat det länge, men igår gick sprack förnekelsen i tusen bitar… Jag och tidigare-mest-träningskompis-nu-mest-matkompis Henrik lagade julmat till jobbets julfest som går av stapeln i morgon, men ju mer pepparkaka det luktade, desto svårare var det att ignorera att julen närmar sig med stormsteg. Rasande effektivt fick vi i alla fall ihop finsk morotslåda, apelsin- och pepparkakscheesecake, Janssons frestelse samt kvällens middag! I morse efter ett pass på gymmet rullade jag finfina älgköttbullar parallellt med frukosten! Tada! Hade egentligen tänkt göra min favorit grönkålspaj också, men när jag inte fick tag på någon grönkål så blev det plötsligt betydligt svårare att få till…

Nu är det bara att rusa vidare - två veckor jobb kvar, sen är det vila! 

Årets första glögg och lussebullar bjöds jag också på idag!
Lite tjuvstart för lussebullarna visserligen, men ack så goda...


1 kommentar:

  1. Cha, fina recept - lägger ett av mina på lördagens semesterblogginlägg(kom just hem brr..) som tack.

    SvaraRadera