torsdag 5 maj 2011

Att Ultra eller inte Ultra…


Jo, det har varit frågan. Men när jag i morse när jag vaknade fortfarande hade variga ögon, ont i halsen och näsan var helt igen täppt kände jag att det inte ens var en fråga längre – det blir inget försök på ultradebut på lördag, inget Lidingö Ultra 50K. Men, jag ska hoppas på att må bättre och fixa mig en liten springtur på egen hand, bara utan tidtagningschip, vätska- och matkontroller och nummerlapp på magen...

I brist på löpning fick morgonpromenaden en revival, och med den podcasten. Förut när jag ofta tog morgonpromenader brukade jag alltid ladda ner mina favoritradioprogram till mp3-spelaren och lyssna på när jag gick. Min absoluta favorit är Konflikt i P1 som gör reportage om alla typer av konflikter, från mellanöstern till anställningsvillkor på nåt litet företag som gör sallader. Oftast är det väldigt bra reportage om viktiga frågor som berör, och de lyckas alltid hålla människan i centrum och förmedla något som känns levande. Andra favoriter är God morgon världen och P1 Dokumentär som intervjuar nån aktuell person. När jag lyssnat klart på min podcast lyssnar jag efter hackspettar istället. Härom morgonen såg jag både svart-vit-hackspett och en gröngöling som verkade vara på väg åt samma håll som jag!

Spanande gröngöling...

och en Större Hackspett.
Är ganska säker på att det var en sån som jag såg.
Foto: Stefan Hage och bilderna är lånade från www.birds.se





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar