fredag 29 april 2011

Tillbaka i bloggsfären - check!


Det har blivit dåligt med bloggande på sistone, men man kan ju inte alltid hinna med allt hela tiden. Sanningen är väl den att jag inte har tränat så himla mycket heller. Var faktiskt lika dant förra våren tycker jag det känns som. Vinterträningen går oförskämt bra, men sen när våren och ljuset kommer, blir jag sjuk och det ena efter det andra sätter käppar i hjulet för mig.

Över påsk var jag i Bohuslän och klättrade (rapport och lite bilder kommer i helgen). Började få ont i halsen redan på lördagen, och på måndagen är jag definitivt förkyld och har så varit hela veckan. Inte bra… Det är obehagligt att inte röra på sig när jag har blivit så van vid att få göra det. Nu känns det i alla fall som det inte är någon direkt fara, utan bara lite snuvighet kvar. I morse blev det därför ett litet yoga pass med yoga-Josef. Handen på hjärtat, han är inte min favvo-yoga-intruktör, men är det fredag så är det, och man får hålla till godo med vad studenthälsan bjuder på. Skönt var det att göra någonting i alla fall. Nu kommer jag att behöva, återigen, komma tillbaka till lite balans i tillvaron. Denna vecka har jag fokuserat till hundra procent på jobbet, och när jag ändå inte har kunnat träna har det känts lika bra att passa på. I morgon är det sista april, och jag ska faktiskt unna mig själv en helt ledig dag. Jag tänkte försöka både springa och gymma lite. Och så bara slappa så klart, för det var inte igår.

Hoppas ni får en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar