onsdag 6 april 2011

Vill du känna på lera, is eller sten?

Eller alla tre?!?!?! Självklart valde jag alla tre! Vilken fin dag! Den började med en nystarttur genom lera och över is, och slutade med vårens första utomhusklättring.

Har haft springuppehåll i två veckor nu. Har känts jättekonstigt att inte springa, men efter så lång tid som två veckor så hade jag nästan vant mig. Så i går morse var det lite av en kamp mellan latmasken och mitt bättre jag som visste att jag skulle ångra mig om jag inte gick ut och sprang, och att jag verkligen skulle tycka om det när jag bara kom ut. Som tur var hade latmasken inte växt till för mycket, och jag kom ut på en liten uppstartsvända i Hågadalen. Det har smält bort jättemycket snö under tiden jag har varit borta, och mestadels gick det fint att springa på stigar eller över lerängar, men sen var det ju de där passagerna med is med ett tunt lager smält vatten på… Livsfarligt. Första passagen var jag lite oförsiktig också och gled som bambi på hal is innan jag lyckades ta mig ner i ett dike. Jo, det är rätt så halt när det bra alternativet är att springa i diket… Nåväl. Benen kändes ganska bra trots uppehåll, men flåset hade lite svårt att komma ingång, men det kommer att ge sig efter några pass tror jag.

Kvällen bjöd på utflykt med fabulous finnish Veera. Boulder i Lilla Bärsta och för mig årets första utomhusklättring! Lite pirrigt i magen och ovant vid årets första möte med sten, men oooo så fint! Jag klättrade ett par lättare problem, och testade på ett par till. Veera klättrade fintfint som vanligt och satte en 7a som hon inte testat tidigare. Fint och spännande problem enligt Veera. Själv var jag nöjd att jag gjorde de två första moven  :)
När det lätta duggregnet blev lite mer än duggregn packade vi ihop, och dagen avslutandes med en sushi på Yukikos. En tisdag i april kan nog inte bli så mycket bättre än så här!

Kommer en bild senare när jag hittat rätt sladd...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar