söndag 26 augusti 2012

En helg utan långpass…


… är som jul utan gran…

När jag kom hem efter semestern tänkte jag att i år ska jag inte göra samma misstag som jag gjorde förra året. Efter lite lugn sommarträning drog jag igång som en toka med superintervaller, och så gick det som det gick. Men inte i år! Tänkte jag. Meeeen. Sen var det så himla schysst att kunna gymma (hmm, det ser fel ut, ved heter det egentligen…?), yoga, springa, och springa lite mer, att jag glömde bort att ta det lugnt…

Så nu sitter jag här, på min inflammerade bak och med bristning i låret, och tar det lugnt nu i stället. Veckan har ägnats åt att simma och rehabövningar från Björn som jag faktiskt är riktigt flitig med för en gång skull. Tur att det är ett år kvar till fjällmaran  :)

Lurar på om jag ska vara så klok (ja, bättre att vara det i efterhand än aldrig…) att jag kör en hel veckas löpuppehåll till och nöjer mig med lite mjukisträning. Jag får se det som mental träning så ska det nog gå fint, hehe.

Hoppas ni haft en bra helg!





3 kommentarer:

  1. Men, det är ju meningen att man ska lära av sina misstag...
    Ta det lugnt nu och se till att vara bra i rumpa och lår innan du börjar träningen för Axa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske hoppades jag på att det var tanken som räknades...? Nåväl. Gjort är gjort, nu är det viktigast att bli hel till Lidingöloppet!

      Radera
  2. Men tusan, så tråkigt när kroppen inte vill vara med på tokerierna hjärnan får för sig. Hoppas du läker snabbt och bra!

    SvaraRadera